ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ολόκληρη η τροπολογία που κατατίθεται στη Βουλή για τους Διοικητικούς Υπαλλήλους ΑΕΙ

ΘΕΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ

Για τέσσερις σχεδόν μήνες τα Πανεπιστήμια της Χώρας μας βρέθηκαν στο κέντρο ενός κυκλώνα αναστάτωσης που δεν είχε προηγούμενο, καθώς 1500 περίπου Διοικητικοί Υπάλληλοι που υπηρετούν στα ΑΕΙ μπήκαν στη διαδικασία της διαθεσιμότητας- κινητικότητας.

Οι απαιτήσεις της τρόικας, η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου (7ος 2013) αλλά και οι σχετικές μελέτες έδειξαν ότι υπήρχε πλεονάζον προσωπικό σε αρκετά Ιδρύματα.
Η αναστάτωση που ακολούθησε κατέδειξε πολλές από τις παθογένειες του ελληνικού Πανεπιστημίου, ταυτόχρονα ανέδειξε και μια σειρά τεχνικών προβλημάτων με τα οποία δεν είχε φροντίσει κανείς να ασχοληθεί στο παρελθόν.

Χαρακτηριστική περίπτωση είναι οι εκατοντάδες διοικητικοί υπάλληλοι του ΕΜΠ οι οποίοι αντί για διοικητικό έργο (όπως προβλέπει η θέση που υπηρετούν και ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας), παρέχουν εργαστηριακό και ερευνητικό έργο…

Είναι όμως προφανές ότι η παροχή αυτού του έργου δεν μπορεί να δικαιολογηθεί απέναντι σε οποιονδήποτε έλεγχο… Μέχρι σήμερα είχαμε μάθει να λειτουργούμε παντού με αυτόν τον τρόπο: «χύμα και μπακαλίστικα»… έλεγαν όλοι «και τι έγινε που πληρώνεσαι σαν διοικητικός και κάνεις μάθημα στα εργαστήρια; Ποιος θα το ψάξει και γιατί;»…
Ήρθε όμως η ώρα που όλα ψάχνονται και καλούνται όλοι να δώσουν απαντήσεις και «ο πέλεκυς πέφτει δυστυχώς επί δικαίων και αδίκων».

Υπάρχει προφανώς ανάγκη εξορθολογισμού της σχέσης των αναγκών των ΑΕΙ και του προσωπικού που υπηρετεί σε αυτά.

Σε αυτή την κατεύθυνση το Υπουργείο Παιδείας φέρνει στη Βουλή την ακόλουθη παράγραφο:

Ειδικές κατηγορίες διδακτικού και εργαστηριακού προσωπικού των Α.Ε.Ι.

1. Τα υπηρετούντα κατά τη δημοσίευση του παρόντος, μέλη των κατηγοριών Ε.Ε.ΔΙ.Π (κλάδων I και II), ΕΡ.ΔΙ.Π, Ε.Τ.Ε.Π. και Ε.Τ.Π των Α.Ε.Ι. εντάσσονται αυτοδίκαια σε αντίστοιχες θέσεις των προβλεπόμενων στο άρθρο 29 του ν. 4009/2011 κατηγοριών Ε.Ε.Π, Ε.Δ.Ι.Π και Ε.Τ.ΕΠ. διατηρώντας την κατά το χρόνο της ένταξής τους και μέχρι την έκδοση του κατά τις διατάξεις της παρ. 6 του ως άνω άρθρου προεδρικού διατάγματος, βαθμολογική και μισθολογική κατάσταση. Για την ένταξη των μελών των ανωτέρω κατηγοριών εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη του οικείου Πρύτανη που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

2. Οι μόνιμοι υπηρετούντες, καθώς και οι υπηρετούντες με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου διοικητικοί υπάλληλοι των Α.Ε.Ι. έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την ένταξή τους στην προβλεπόμενη στο άρθρο 29 του ν. 4009/2011 κατηγορία Ε.Ε.Π. ή Ε.ΔΙ.Π, εφόσον είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος με γνωστικό αντικείμενο ίδιο ή συναφές με το γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει το ίδρυμα και έχουν τα τυπικά προσόντα προς τούτο. Η ένταξη πραγματοποιείται με απόφαση της Κοσμητείας ύστερα από εισήγηση τριμελούς επιτροπής η οποία αποτελείται από δύο καθηγητές και ένα μέλος Ε.Ε.Π. ή Ε.ΔΙ.Π, αντιστοίχως, που ορίζονται από τον Κοσμήτορα και σχετική πράξη που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

3. Οι υπηρετούντες στην προβλεπόμενη στο άρθρο 29 του ως άνω νόμου κατηγορία ΕΤΕΠ έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την ένταξή τους στην κατηγορία Ε.ΔΙ.Π εφόσον διαθέτουν κατά το χρόνο υποβολής της αίτησή στους τα προσόντα για το διορισμό στην κατηγορία αυτή.

4. Οι περ. δ’ της παρ. 3 και η παρ. 4 του άρθρου 79 του ν. 4009/2011 καταργούνται.

5. Οι κενές ή οι νέες οργανικές θέσεις Ε.Ε.Π, Ε.ΔΙ.Π και Ε.Τ.Ε.Π μέχρι τη δημοσίευση του οργανισμού του ιδρύματος, προκηρύσσονται σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα ισχύουσες σχετικές διατάξεις, κατά τα λοιπά εφαρμοζόμενων των οριζόμενων στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 29 του ν. 4009 /2011
.
6. Δικαίωμα συμμετοχής στις διαδικασίες προκήρυξης των κατηγοριών Ε.Ε.Π, Ε.ΔΙ.Π και Ε.Τ.Ε.Π., της προηγούμενης περίπτωσης, έχουν οι μόνιμοι και με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου διοικητικοί υπάλληλοι των Α.Ε.Ι., εφόσον διαθέτουν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα.

Με τον τρόπο αυτό:

Α) καθησυχάζονται οι αγωνίες των υπαλλήλων για το εργασιακό τους μέλλον,
Β) δίνεται η δυνατότητα σε νέους ανθρώπους με υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και να προσφέρουν στα Πανεπιστήμια ουσιαστικές υπηρεσίες,
Γ) και κυρίως δίνεται λύση στο πρόβλημα στελέχωσης των ΑΕΙ με εργαστηριακό και ερευνητικό προσωπικό με δεδομένη την μη προκήρυξη νέων θέσεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού, την υποχρηματοδότηση και την δραματική μείωση των θέσεων του έκτακτου εκπαιδευτικού και εργαστηριακού προσωπικού.

Είναι προφανές ότι αυτή η διάταξη νόμου (και πιθανόν ακόμα πιο βελτιωμένη) έπρεπε να έχει έρθει τουλάχιστον εδώ και δύο χρόνια, όταν υπήρχαν φωνές που μιλούσαν στην κατεύθυνση της ανάγκης να δοθεί η δυνατότητα μετάταξης στη βαθμίδα ΕΔΙΠ ή ΕΤΕΠ των Διοικητικών Υπαλλήλων που έχουν τα τυπικά προσόντα (πχ ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Πειραιά με την πρόταση που είχε καταθέσει τόσο στη σύνοδο των Προέδρων ΤΕΙ, όσο και στο Υπουργείο Παιδείας, ή το μέλος της ΠΕ της ΝΔ Δημήτρης Σιάχος με την επιμονή του σε αυτήν την πρόταση τόσο προς την Κυβέρνηση, όσο και προς το Συνέδριο της Ομοσπονδίας των Διοικητικών Υπαλλήλων ΑΕΙ).

Βέβαια, κάλλιο αργά παρά ποτέ…

Share

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

www.burddit.com